We drinken in Nederland veel koffie. En tijdens het koffiedrinken bespreken we van alles en nog wat. Zowel privé als zakelijk. Dat daar vaak zeer goede ideeën ontstaan, weten wij als barista’s van Coffee on Wheels als geen ander. Ook een mooi bedrijf als de financiële dienstverlener Quion gelooft in het belang van een gezamenlijke koffieplek en huurt Coffee on Wheels maandelijks in voor een heerlijke koffie voor haar nieuwe medewerkers. Koffie dient dan niet alleen voor een extra dosis energie maar ook voor het stimuleren van menselijke contacten. Het is voor Quion een lekkere en laagdrempelige manier om collega’s kennis met elkaar te laten maken waarbij vaak ideeën ontstaan die waardevol zijn voor het bedrijf. En wat voor dit bedrijf geldt, geldt ook voor jouw organisatie! Als mobiele barista’s weten we dit al jaren en dragen we graag bij aan deze Nederlandse koffiecultuur op locatie. In ons barista-DNA zit namelijk het leggen van contacten en natuurlijk het verzorgen van een heerlijke kop koffie.
In Nederland hebben we de neiging om naar de Italiaanse koffiecultuur te kijken. Espresso is daar de standaard en ook varianten als cappuccino, macchiato of ristretto komen er vandaan. Toch is de Italiaanse koffiecultuur heel anders dan de onze. Italianen drinken hun koffie vaak staand aan de bar, oftewel ‘al banco’, want aan de bar is de koffie met € 1 tot € 1,50 per kopje goedkoper. Kwaliteit en traditie is erg belangrijk in Italië en koffie drinken is vooral een kort en functioneel moment. Dat moment is aan strikte regels gebonden. Zo drinken Italianen espresso en macchiato de hele dag door maar cappuccino, latte macchiato of caffè latte alleen ’s ochtends. En caffè corretto, dit is espresso met een scheutje likeur, wordt alleen na het avondeten gedronken.
De barista’s van Coffee on Wheels zijn actief in geheel Nederland en ook over de grens in Duitsland en Vlaanderen. Er zit er vast één bij jou in de buurt. Door de juiste gemeente in het contactformulier in te vullen, bereik je direct jouw regionale barista: Neem contact op met de barista’s van Coffee on Wheels
In de Nederlandse koffiecultuur is het drinken van een kop koffie zeer geschikt voor het maken van een praatje, zowel privé als zakelijk. De Italiaanse koffiecultuur kenmerkt zich door het ‘al banco’, oftewel staand aan de bar, nuttigen van meestal een espresso. Het dient in Italië vooral als een extra dosis energie. Bovendien zijn er strikte regels wanneer je welk type ‘mag’ drinken. De varianten met melk worden ’s ochtends vroeg gedronken en als er een scheutje alcohol bij genuttigd wordt dan beperkt de gemiddelde Italiaan tot ’s avonds. Espresso kan de hele dag door. In Nederland hanteren wij die strikte tijdsregels niet.
Als barista van Coffee on Wheels zetten we ons dagelijks in om het gezellige koffiemoment te stimuleren waardoor mooie contactmomenten ontstaan. Van Rotterdam tot Breda en van Den Haag tot Amsterdam maar ook in de rest van Nederland en zelfs over de grens, doen we waar we goed in zijn. Dat is op jouw locatie zorgen voor een heerlijke kop koffie of thee in een sfeervolle omgeving met onze Piaggio. We hebben veel ervaring met zakelijke en privé evenementen, grote en kleine evenementen en alleen of in samenwerking met andere barista’s. Inmiddels hebben we met alle situaties wel ervaring en we staan altijd open voor een uitdaging.
Deze blog is geschreven door Ton van Acquooij, eigenaar van het familiebedrijf Coffee on Wheels Rotterdam. Ton is een echte koffie-ondernemer. Hij denkt altijd met je mee om het maximale uit jouw evenement te halen. Of dat nu in de Rotterdamse Markthal is of op de 42e verdieping van het iconische gebouw De Rotterdam. En ook voor een Open Avond van een Hogeschool of een sponsorloop voor het Nationaal MS-Fonds, zetten Ton en zijn familie zich maximaal in. De aantallen drankjes die hij heeft geserveerd tijdens zijn jarenlange barista-carrière, zijn inmiddels niet meer te tellen. Zijn motivatie haalt hij uit het menselijke contact en de uitdaging om iedere keer weer een heerlijke kop koffie te maken voor de gasten én de opdrachtgever zo goed mogelijk te ondersteunen bij hun doelstellingen. Dat Ton daar goed in is, blijkt wel uit het grote aantal terugkerende klanten.
Based on 170 reviews